Καθημερινή Γλώσσα:

Προάγει την επικοινωνία καθώς η καθομιλουμένη μειώνει το συναισθηματικό φίλτρο, φέρνοντας την αμεσότητα και την ένταξη στη συνομιλία, και μερικές φορές χωρίς να χαλάσει τα τείχη που περιβάλλουν θέματα ταμπού.

Θα πρέπει να διδάσκεται, διότι δεν είναι μόνο αναπόσπαστο και οικείο μέρος της αγγλικής γλώσσας, μιας γλώσσας ζωντανής η οποία εξελίσσεται διαρκώς, αλλά επειδή προωθεί την κατανόηση σε πραγματικές επικοινωνιακές περιστάσεις. Λόγω του γεγονότος ότι δε συναντάται στα κανονικά σχολικά βιβλία, οι Carter και McCarthy (1994) εξέφρασαν την ανησυχία τους για την έλλειψη αυθεντικής γλώσσας στα σχολικά εγχειρίδια και στις τάξεις και πρότειναν ότι πολλοί καθηγητές παράγουν L2 ομιλητές, οι οποίοι δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα αγγλικά σε φυσικά πλαίσια επικοινωνίας. Ως αποτέλεσμα, οι μαθητές μιλούν μη φυσιολογικά.

Αν οι μαθητές αισθάνονται ότι αυτό που μελετούν είναι σχετικό με την καθημερινή τους ζωή, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν επικοινωνούν με φυσικούς ομιλητές, θα είναι πιο πρόθυμοι να σπουδάσουν. Οι ενήλικες επιθυμούν, επίσης, να προχωρήσουν πέρα από το βιβλίο και να μιλήσουν πραγματική, ζωντανή γλώσσα.

Παιχνίδια και Διαδραστικές Ασκήσεις:

Είναι ευρέως γνωστό ότι οι ενήλικες αγαπούν τα παιχνίδια. Επίσης, έρευνες έχουν δείξει ότι αν οι μαθητές βρίσκουν τη μάθηση διασκεδαστική και συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία εκμάθησης, τότε είναι πιο πιθανό να πετύχει, και να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να θυμούνται περισσότερα από αυτά που μαθαίνουν.

Αυθεντικό Υλικό:

Οι μαθητές εκτίθενται σε αυθεντική γλώσσα εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους και τη γνώση τους γύρω από τη γραμματική όπως αυτή παρουσιάζεται στον καθημερινό λόγο (spoken grammar) κι όχι όπως διδάσκεται στα βιβλία.

Παράδειγμα:

‘And my grandmother, I’ve never forgotten, when we were small, my sister and I, she used to take us down and we’d sing to the seals.’

Prince Charles

Τα βιβλία δεν περιέχουν ανακρίβειες ή γλωσσικούς τύπους γραμματικά ή συντακτικά μη αποδεκτούς. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που οι ίδιοι οι φυσικοί ομιλητές κάνουν λάθη, λάθη τα οποία μπορούν να φέρουν το μαθητή σε σύγχυση επειδή ακριβώς δεν έχει διδαχτεί ότι οι φυσικοί ομιλητές δεν εφαρμόζουν πλέον όλους τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες κατά γράμμα στον προφορικό τους λόγο.

Παράδειγμα:

‘There’s four restaurants in this street.’

«Όλοι το λένε, οπότε είναι αποδεκτό! Το πρόβλημα είναι κατά πόσο μπορεί ο μαθητής να ξεχωρίζει ένα μεμονωμένο λάθος από τη μη δόκιμη αλλά πλέον αποδεκτή χρήση της γλώσσας . Αυτό το πρόβλημα καλούμαστε να διδάξουμε ως καθηγητές».

(Webinar hosted by Cambridge English Teacher /presenter: Mike McCarthy)

Η αυθεντική γλώσσα μπορεί να αποτελέσει κίνητρο και έμπνευση για τους ενήλικες

Οπτικο-ακουστικό Υλικό:

Υπάρχει ποικιλία σε είδος, και ύφος λόγου (αποσπάσματα από ταινίες, ειδήσεις, ντοκιμαντέρ κλπ) οπότε οι ενήλικες που ενδιαφέρονται για τα κοινωνικά και παγκόσμια δρώμενα θα βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες και θα μπορούν να παρακολουθούν ειδήσεις και άλλα από ξένα τηλεοπτικά δίκτυα. Παράλληλα, το οπτικο-ακουστικό υλικό αποτελεί κίνητρο καθώς πέρα από την εκμάθηση αγγλικών, οι ενήλικες διευρύνουν τις γενικές τους γνώσεις.

Η χρήση πολλαπλών μέσων, Χρώμα, Εικόνα, Ήχος, βίντεο επιδρούν σαν ψυχολογικές παγίδες για την αύξηση του ενδιαφέροντος του εκπαιδευόμενου.

Εξασκείται η κατανόηση προφορικού λόγου.

Ένα βίντεο μπορεί να αξιοποιηθεί για την εξάσκηση παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου (π.χ. role-plays, debates, panel discussions/ surveys, articles, reviews, other projects)

Γενικά:

Ο εγκέφαλος των ενηλίκων είναι πλέον σχηματισμένος και όχι εύπλαστος όπως στα μικρά παιδιά για αυτό και δύσκολα αφομοιώνουν λεξιλόγιο και δύσκολα συγκρατούν τη γνώση. Με τη συχνή χρήση της μαθησιακής πλατφόρμας θα είναι σε συνεχή εξάσκηση και επομένως θα μαθαίνουν και θα συγκρατούν πιο εύκολα και περισσότερα.

Οι ενήλικες έχουν μεγαλύτερη ανασφάλεια ιδίως όσον αφορά στην προφορά τους και χρειάζονται διαρκώς επιβράβευση και ενθάρρυνση. Η πλατφόρμα μέσα από τα ‘παράσημα’ ενθαρρύνει τον ενήλικα μαθητή να συνεχίσει την προσπάθειά του καθώς βλέπει πως εξελίσσεται. Μέσα από το ακουστικό υλικό εκτίθεται σε διαφορετικά είδη προφοράς πράγμα που τους ενθαρρύνει να μιμηθούν διαφορετικούς τύπους εκφοράς του λόγου.

Επίσης επειδή οι ενήλικες δεν έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους και επειδή χάνουν το ενδιαφέρον τους με χρονοβόρες ασκήσεις, η πλατφόρμα παρέχει ειδικά μικρής διάρκειας ασκήσεις (5-10 λεπτά).